Към съдържанието

Home

About Us

Advertisement

Contact Us

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • Pinterest
  • WhatsApp
  • RSS поток
  • TikTok

Скандал Плюс

Your Trusted Voice Across the World.

Search

4 сутрешни напитки, които намаляват високия холестерол

Аватарът на admin
admin
юни 5, 2025
4 сутрешни напитки, които намаляват високия холестерол

Зеленият чай съдържа катехини, които помагат за понижаване на нивата на LDL и общия холестерол

Ако все още започвате деня си с кафе, може би трябва да помислите за по-здравословен вариант. Стартирайте с напитка, но не каква да е – а такава, която ще ви помогне да държите високия холестерол в норма. Какво можете да си приготвите?

Смутита от горски плодове

Много горски плодове са богати на антиоксиданти и фибри, които могат да помогнат за намаляване на нивата на холестерола. Такива са по-специално антоцианините – мощни антиоксиданти в горските плодове, които могат да помогнат за подобряване на нивата на холестерола. Горските плодове имат и ниско съдържание на калории и мазнини.

За да включите горски плодове в диетата си, можете да си направите смути от горски плодове, като ги смесите с нискомаслено мляко (или прясно мляко без лактоза) или кисело мляко и студена вода.

Зелен чай

Зеленият чай съдържа катехини и други антиоксидантни съединения, които изглежда помагат за понижаване на нивата на LDL и общия холестерол. Изследователи в проучване от 2020 г. са изследвали ефектите на епигалокатехин галат (EGCG), друг полезен антиоксидант в зеления чай, върху човешки, животински и in vitro (извън жив организъм) модели.

В човешки модели изследователите са свързали по-високата консумация на зелен чай с по-ниски нива на LDL холестерол. В животински модели EGCG е понижил нивата на концентрация на определени ензими и е намалил нивата на LDL холестерол. Според друго изследване от 2021 г., черният чай може също да има положителен ефект върху холестерола.

Свързани статии

Какаови напитки

Какаото е основната съставка в тъмния шоколад. То съдържа антиоксиданти, които лекарите наричат флаваноли, които могат да подобрят нивата на холестерола. Според изследване от 2022 г., какаовите продукти могат да намалят LDL и общия холестерол, въпреки че може да не повлияят значително на нивата на HDL холестерола.

Напитките, съдържащи преработен шоколад, могат обаче да имат високи нива на наситени мазнини. Ето защо е желателно да ограничите напитките на основа на шоколад, който съдържа добавени захари, соли и мазнини.

Свързани статии

Сок от нар

Киселият и ароматен сок е много повече от вкусно изкушение. Проучванията са установили, че съдържанието на антиоксиданти в него може действително да предотврати натрупването на плака в артериите и дори да намали съществуващото натрупване, това споделя Майкъл Авирам, професор по биохимия в Технион-Израелския технологичен институт.

Неговите открития разкриват, че антиоксидантите в плода имат влошаващ ефект върху окисления холестерол, който се натрупва в артериите. Д-р Варша Гори, старши клиничен диетолог и ръководител на диетологията в болниците Apollo в Нави Мумбай, споделя: „Подобно на много плодови сокове, сокът от нар съдържа антиоксиданти, особено полифеноли, но в много по-високи нива. Той съдържа почти три пъти повече антиоксиданти от зеления чай или червеното вино и защитава сърцето, като намалява липопротеините с ниска плътност (LDL) или лошия холестерол.“

Важно е да се отбележи, че нарът също може да понижи кръвното ви налягане. Ако вече имате хипотония или приемате лекарства за стабилизиране на високото кръвно налягане, трябва да се консултирате с вашия лекар, преди да добавите чаша сок от нар към диетата си. Същото правило може да важи и за други лекарства, които приемате за здравето на сърцето си или за контрол на холестерола.

Тази статия има информативен характер. Ако имате опасения относно здравословното си състояние, потърсете вашия лекуващ лекар. 

Източник: https://www.az-jenata.bg/

Прегледи на публикация: 6

Continue Reading

Източник: https://dnesnews.bg

Featured Articles

  • Освободени са…

    Освободени са…

    юни 14, 2026
  • Сватбата на Тейлър Суифт ще струва цяло състояние!

    Сватбата на Тейлър Суифт ще струва цяло състояние!

    юни 14, 2026
  • Троянският кон на ПП-ДБ Георги Кандев напуска МВР със €130 000 евро

    Троянският кон на ПП-ДБ Георги Кандев напуска МВР със €130 000 евро

    юни 14, 2026
  • Деси Цонева се пуска под наем на баровци

    Деси Цонева се пуска под наем на баровци

    юни 14, 2026
  • БСП играе срещу Румен Радев: Ето го червения кандидат-президент

    БСП играе срещу Румен Радев: Ето го червения кандидат-президент

    юни 14, 2026

Search

Author Details

Jenifer Propets

Lorem ipsum dolor sit amet, adipiscing elit, sed do eiusmod tempor ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

  • X
  • Instagram
  • TikTok
  • Facebook

Follow Us on

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • VK
  • Pinterest
  • Last.fm
  • TikTok
  • Telegram
  • WhatsApp
  • RSS поток

Categories

  • СКАНДАЛНИ (28 859)

Archives

  • юни 2026 (492)
  • май 2026 (1313)
  • април 2026 (1228)
  • март 2026 (1205)
  • февруари 2026 (1105)
  • януари 2026 (1304)
  • декември 2025 (1326)
  • ноември 2025 (1301)
  • октомври 2025 (1313)
  • септември 2025 (1073)
  • август 2025 (1265)
  • юли 2025 (2236)
  • юни 2025 (2268)
  • май 2025 (1670)
  • април 2025 (1662)
  • март 2025 (1682)
  • февруари 2025 (1483)
  • януари 2025 (563)
  • декември 2024 (122)
  • ноември 2024 (143)
  • октомври 2024 (132)
  • септември 2024 (118)
  • август 2024 (149)
  • юли 2024 (144)
  • юни 2024 (171)
  • май 2024 (159)
  • април 2024 (137)
  • март 2024 (147)
  • февруари 2024 (127)
  • януари 2024 (117)
  • декември 2023 (140)
  • ноември 2023 (189)
  • октомври 2023 (248)
  • септември 2023 (221)
  • август 2023 (264)
  • юли 2023 (255)
  • юни 2023 (248)
  • май 2023 (300)
  • април 2023 (304)
  • март 2023 (320)
  • февруари 2023 (216)

Tags

About Us

Jetnews Magazine

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat.

Latest Articles

  • Освободени са…

    Освободени са…

    юни 14, 2026
  • Сватбата на Тейлър Суифт ще струва цяло състояние!

    Сватбата на Тейлър Суифт ще струва цяло състояние!

    юни 14, 2026
  • Троянският кон на ПП-ДБ Георги Кандев напуска МВР със €130 000 евро

    Троянският кон на ПП-ДБ Георги Кандев напуска МВР със €130 000 евро

    юни 14, 2026

Categories

  • СКАНДАЛНИ (28 859)
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • X
  • VK
  • TikTok

Proudly Powered by WordPress | JetNews Magazine by CozyThemes.

Scroll to Top